Voor het aanmelden hebben wij de volgende documenten nodig:
Deze documenten kunnen via de klantportal worden ingestuurd.
Ten eerste is het belangrijk dat je voldoet aan de desbetreffende CAO en wet- en regelgeving. Het is mogelijk om een all-in uurloon af te spreken. Echter, geeft het vaak onduidelijkheden voor de medewerker. Daarom werken we met aparte looncomponenten, zodat iedereen precies kan zien hoe het uurloon is opgebouwd.
Deze premie heeft betrekking op de werkloosheidswet. Per sector is een premie door de Belastingdienst bepaald. De werkgever moet deze premie afdragen. Voor de ene sector geldt dus een andere premie dan voor de andere. Bij bepaalde sectoren is de premie afhankelijk van het type arbeidscontract. Dit is bijvoorbeeld van toepassing in de horeca. Daar verschilt de sectorpremie voor werknemers met een contract voor bepaalde tijd in vergelijking met werknemers die een contract voor onbepaalde tijd hebben.
De verwerking van mutaties duurt drie werkdagen. Wanneer je de loonmutaties via het klantportal hebt doorgegeven, zul je drie werkdagen later de loonstroken ontvangen. Houd bij het aanleveren van deze mutaties rekening met deze verwerkingstijd.
Wij werken via onze klantportal. Je kunt daar jouw loonmutaties invoeren, die wij zullen invoeren in het systeem. Vervolgens ontvang je via het klantportal een rapportenset met een overzicht van betalingen, journaalposten, loonstroken en het loonaangifterapport.
Wij nemen de privacy van onze klanten erg serieus en werken daarom met een klantportal. De klant dient loonmutaties via deze klantportal door te geven aan Pagati. Deze werkwijze is veiliger dan werken met e-mails.